Profilaktyczna opieka zdrowotna w ZA
Dodane przez bosman dnia 19.03.2011 15:49:17

Zasady sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami Spó³ki.


Treść rozszerzona
ZASADY SPRAWOWANIA PROFILAKTYCZNEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ NAD PRACOWNIKAMI SPÓ£KI


I   BADANIA PROFILAKTYCZNE

§ 1

Badania wstêpne

1. Badaniom wstêpnym podlegaj±:
1/ osoby przyjmowane do pracy,
2/ pracownicy przenoszeni na stanowiska pracy, na których wystêpuj± odmienne warunki  i charakter pracy ni¿ na dotychczas zajmowanym stanowisku.

2. Przyjêcie nowego pracownika do Zak³adów Azotowych „Pu³awy” S.A. poprzedzone jest badaniami lekarskimi, dokumentowanymi za¶wiadczeniem lekarskim, o którym mowa w ust. 8.

3. Osoba przyjmowana do pracy zobowi±zana jest poddaæ siê wymaganym badaniom wstêpnym.

4. Na badania wstêpne sk³adaj± siê:
1/  badania lekarskie,
2/ badanie psychologiczne przydatno¶ci zawodowej - w przypadku stanowisk, na których wykonywane s± prace wymagaj±ce szczególnej sprawno¶ci psychofizycznej.
„Wykaz  rodzajów prac wymagaj±cych szczególnej sprawno¶ci psychofizycznej, wystêpuj±cych w Zak³adach Azotowych „Pu³awy” S.A.”, opracowany na podstawie       Rozporz±dzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r., powo³anego na wstêpie niniejszego polecenia s³u¿bowego - stanowi za³±cznik Nr 2 do niniejszych  zasad.

5. Komórk± kieruj±c± na badania wstêpne nowo przyjmowanych pracowników jest Dzia³ Administracji Kadrowej, który wydaje kandydatowi do pracy „Skierowanie na badania   profilaktyczne” (wstêpne) - sporz±dzone wed³ug wzoru, stanowi±cego za³±cznik Nr 1 do niniejszych zasad. Dzia³ Administracji Kadrowej wype³nia skierowanie po uzgodnieniu z kierownikiem jednostki/komórki organizacyjnej, w której ma byæ zatrudniony pracownik.

6. Lekarz przeprowadzaj±cy badanie wstêpne kieruje  kandydatów do pracy na  stanowiskach wymagaj±cych szczególnej sprawno¶ci psychofizycznej na badania psychologiczne, wystawiaj±c odpowiednie skierowanie.

7. Psycholog po przeprowadzeniu badañ, dokonuje oceny psychologicznej przydatno¶ci zawodowej kandydata do pracy.

8. Na podstawie wyników badania lekarskiego i (w wymienionych przypadkach) oceny   psychologicznej przydatno¶ci zawodowej, lekarz wydaje za¶wiadczenie  w którym orzeka, ¿e kandydat do pracy (pracownik):
1/ wobec braku przeciwwskazañ zdrowotnych - jest zdolny do wykonywania pracy na okre¶lonym stanowisku
lub
2/ wobec przeciwwskazañ zdrowotnych – jest niezdolny do wykonywania pracy na okre¶lonym stanowisku
lub
3/ wobec przeciwwskazañ zdrowotnych utraci³ zdolno¶æ do wykonywania dotychczasowej pracy z dniem ... .

9. Za¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 8, sporz±dzane jest w 2 egzemplarzach, z których:
1/  jeden egzemplarz (orygina³) wydawany jest pracownikowi/kandydatowi do pracy,
2/ drugi egzemplarz ZOZ sprawuj±cy profilaktyczn± opiekê zdrowotn± nad pracownikami Spó³ki  przekazuje do Dzia³u Administracji Kadrowej.
Orygina³ za¶wiadczenia pracownik przekazuje kierownikowi jednostki/komórki organizacyjnej, jako podstawê dopuszczenia do pracy. Egzemplarz ten jest przechowywany w aktach jednostki/komórki organizacyjnej.
Na ¿±danie pracownika, kierownik zobowi±zany jest wydaæ mu orygina³ za¶wiadczenia, sporz±dzaj±c przedtem kserokopiê, która pozostaje w aktach.

10. Je¿eli w za¶wiadczeniu lekarskim, o którym mowa w ust. 8, w stosunku do kandydata orzeczono przeciwwskazania zdrowotne tj. niezdolno¶æ do wykonywania pracy na okre¶lonym stanowisku, wówczas z takim kandydatem nie mo¿na zawrzeæ umowy o pracê.


§ 2

Badania okresowe

1. Badaniom okresowym podlegaj± wszyscy pracownicy Zak³adów Azotowych „Pu³awy” S.A.

2. Na badania okresowe kieruje pracownika kierownik jednostki/komórki organizacyjnej, wystawiaj±c „Skierowanie na badania profilaktyczne” (okresowe), wg wzoru stanowi±cego za³±cznik Nr 1 do niniejszych zasad, z zastrze¿eniem ust. 3.

3. Cz³onkowie Zarz±du Spó³ki, spo³eczny inspektor pracy oraz pracownicy zwolnieni z obowi±zku ¶wiadczenia pracy na okres sprawowania funkcji w zarz±dzie zak³adowej  organizacji zwi±zkowej, s± kierowani na badania okresowe przez Dzia³ Administracji   Kadrowej.

4. Pracownika nale¿y kierowaæ na kolejne badanie okresowe przed up³ywem terminu        wyznaczonego w za¶wiadczeniu lekarskim z ostatniego badania.

5. Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach, na których s± wykonywane prace wymagaj±ce szczególnej sprawno¶ci psychofizycznej - podlegaj± w ramach okresowych badañ lekarskich badaniom psychologicznym.


„Wykaz rodzajów prac wymagaj±cych szczególnej sprawno¶ci psychofizycznej, wystêpuj±cych w Zak³adach Azotowych „Pu³awy” S.A.”, opracowany na podstawie     Rozporz±dzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. powo³anego    na wstêpie niniejszego polecenia s³u¿bowego, stanowi za³±cznik Nr 2 do niniejszych zasad.
O potrzebie przeprowadzenia badañ psychologicznych decyduje lekarz, korzystaj±c z informacji zawartej w skierowaniu, o którym mowa w ust. 2.

6. Kierownicy jednostek/komórek organizacyjnych, kieruj±cy na badania okresowe pracowników wykonuj±cych prace wymagaj±ce szczególnej sprawno¶ci psychofizycznej, zobowi±zani s± do szczegó³owego okre¶lania rodzaju tych prac w  pkt. 5 „Skierowania... ”,  o którym  mowa w ust. 2.

7. Skierowania na badania okresowe ratowników chemicznych powinny byæ oznaczone    napisem „Ratownik chemiczny”, natomiast skierowania pracowników upowa¿nionych do u¿ywania ochron dróg oddechowych - napisem „Upowa¿niony do u¿ytkowania ochron dróg oddechowych typu izoluj±cego”.

8. Kierownicy jednostek/komórek organizacyjnych powinni prowadziæ ewidencjê pracowników pe³ni±cych funkcjê ratowników chemicznych oraz pracowników upowa¿nionych do u¿ytkowania ochron dróg oddechowych typu izoluj±cego.

9. Po przeprowadzeniu badañ okresowych lekarz wydaje za¶wiadczenie, zgodnie z ustaleniami § 3 ust. 4 Rozporz±dzenia Ministra Zdrowia i Opieki Spo³ecznej z dnia       30 maja 1996 r. powo³anego na wstêpie niniejszego polecenia s³u¿bowego.

10. Pracodawca nie dopuszcza do pracy osoby, dla której lekarz orzek³ przeciwwskazania  zdrowotne do wykonywania pracy na danym stanowisku.

11. Za¶wiadczenie, o którym mowa w ust. 9, jest przekazywane zgodnie z ustaleniami § 1 ust.9.

§ 3

Badania kontrolne

1. Badaniom kontrolnym podlegaj± pracownicy -  w przypadku niezdolno¶ci do pracy trwaj±cej d³u¿ej ni¿ 30 dni spowodowanej chorob± - w celu ustalenia zdolno¶ci do wykonywania pracy na dotychczasowym stanowisku.

2. Na badania kontrolne kieruje pracownika kierownik jednostki/komórki organizacyjnej, wystawiaj±c „Skierowanie na badania profilaktyczne” (kontrolne), wg wzoru stanowi±cego za³±cznik Nr 1 do niniejszych zasad, z zastrze¿eniem ust. 3.

3. Cz³onkowie Zarz±du Spó³ki, spo³eczny inspektor pracy oraz pracownicy zwolnieni z obowi±zku ¶wiadczenia pracy na okres sprawowania funkcji w zarz±dzie zak³adowej  organizacji zwi±zkowej, s± kierowani na badania kontrolne przez Dzia³ Administracji   Kadrowej.

4. Pracownik podlegaj±cy badaniu kontrolnemu obowi±zany jest zg³osiæ siê po skierowanie, o którym mowa w ust. 2, do jednostki/komórki organizacyjnej, w której jest zatrudniony.


5. Kierownik jednostki/komórki organizacyjnej w przypadku w±tpliwo¶ci odno¶nie stanu zdrowia lub predyspozycji psychofizycznej pracownika, uniemo¿liwiaj±cych mu w³a¶ciwe wykonywanie obowi±zków na zajmowanym stanowisku, mo¿e skierowaæ tego pracownika na badania kontrolne.
Badanie kontrolne mo¿e byæ przeprowadzone tak¿e na wniosek pracownika.

6. Po przeprowadzeniu badañ kontrolnych lekarz wydaje za¶wiadczenie w 2 egzemplarzach, które jest przekazywane zgodnie z ustaleniami zawartymi w § 1 ust. 9.


§ 4

Badania profilaktyczne okre¶lonych grup pracowniczych

1. Badania profilaktyczne pracowników:
1/ nara¿onych zawodowo na dzia³anie promieniowania jonizuj±cego,
2/ zatrudnionych na stanowiskach zwi±zanych z obs³ug± taboru kolejowego
- przeprowadzane s± wy³±cznie przez uprawnionych lekarzy i uprawnione placówki s³u¿by zdrowia, na zasadach okre¶lonych w odrêbnych przepisach.

2. Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach, na których wykonywane s± prace zwi±zane z obs³ug± taboru kolejowego, kierowani s± na badania profilaktyczne na podstawie „Skierowania na badania wstêpne/okresowe/kontrolne* pracownika zatrudnionego na   stanowisku zwi±zanym z obs³ug± taboru kolejowego”, stanowi±cego za³±cznik Nr 3 do niniejszych  zasad.
Przy kierowaniu tej grupy pracowników na badania profilaktyczne i wype³nianiu skierowania, kierownicy jednostek/komórek organizacyjnych winni uwzglêdniaæ „Charakterystykê stanowisk bezpo¶rednio zwi±zanych z prowadzeniem i bezpieczeñstwem ruchu kolejowego oraz prowadz±cych pojazdy kolejowe”, stanowi±c± za³±cznik Nr 4 do niniejszych zasad.
Zainteresowani pracownicy zg³aszaj± siê z wype³nionym skierowaniem do ZOZ sprawuj±cego profilaktyczn± opiekê zdrowotn± nad pracownikami Spó³ki, gdzie jest ono rejestrowane, po czym pracownik uzyskuje informacje odno¶nie dalszego postêpowania.

3. Dodatkowo - poza przepisami Rozporz±dzenia Ministra Zdrowia i Opieki Spo³ecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzenia badañ lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeñ lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy - powo³anego na wstêpie niniejszego polecenia:
1/ pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowców obowi±zuj± przepisy Rozporz±dzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 stycznia 2004 r. w sprawie badañ lekarskich kierowców oraz osób ubiegaj±cych siê o uprawnienia do kierowania pojazdami,  powo³anego na wstêpie niniejszego polecenia,
2/  pracowników ochrony fizycznej obowi±zuj± przepisy Rozporz±dzenia Ministra Zdrowia i Opieki Spo³ecznej z dnia 23 marca 1999r. w sprawie badañ lekarskich i psychologicznych osób ubiegaj±cych siê o wydanie licencji oraz posiadaj±cych licencjê pracownika ochrony fizycznej,  powo³anego na wstêpie niniejszego polecenia.

4. Dla pracowników:
1/ ubiegaj±cych siê o zatrudnienie na stanowiskach obsadzanych w drodze rekrutacji wewnêtrznej,
2/ awansowanych na stanowiska, na których wystêpuj± funkcje zwi±zane z kierowaniem, niezale¿nie od badañ lekarskich przeprowadzanych na podstawie ”Skierowania…”  (którego wzór stanowi za³±cznik Nr 1 do niniejszych zasad), wystawianego przez Dzia³          Administracji Kadrowej - mog± byæ przeprowadzane badania psychologiczne. Decyzjê o przeprowadzeniu badañ psychologicznych podejmuje Dzia³ Rozwoju Zasobów Ludzkich. Na podstawie wyników badañ, psycholog sporz±dza pisemn± ocenê, któr± przekazuje Kierownikowi Dzia³u Administracji Kadrowej oraz Kierownikowi Dzia³u Rozwoju Zasobów Ludzkich. Nastêpnie zapoznaje z jej tre¶ci± kierownika jednostki/komórki organizacyjnej, w której pracownik ma byæ zatrudniony.

5. Za¶wiadczenie lekarskie wydawane przez ZOZ sprawuj±cy profilaktyczn± opiekê zdrowotn± nad pracownikami Spó³ki dla grup pracowników okre¶lonych w niniejszym paragrafie,  jest przekazywane zgodnie z ustaleniami zawartymi w §1 ust. 9.

6. Za¶wiadczenia lekarskie wystawiane pracownikom, o których mowa w niniejszym paragrafie przez inne ni¿ okre¶lona w ust. 5, uprawnione placówki s³u¿by zdrowia, zainteresowani pracownicy przedk³adaj± kierownikom jednostek/komórek organizacyjnych, w których s± zatrudnieni. Kierownik pozostawia za¶wiadczenie w aktach komórki, sporz±dzaj±c 2 kserokopie, z których jedn± wysy³a do Dzia³u Administracji Kadrowej, a drug± do ZOZ „Medical”    Sp. z o.o.

§ 5

Postanowienia koñcowe

1. Zgodnie z art. 229 Kodeksu pracy, badania okresowe i kontrolne przeprowadza siê, w miarê mo¿liwo¶ci, w godzinach pracy. Za czas niewykonywania pracy w zwi±zku z przeprowadzanymi badaniami pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia.

2. W razie przejazdu na badania profilaktyczne do innej miejscowo¶ci, pracownikowi przys³uguje zwrot kosztów przejazdu wed³ug zasad obowi±zuj±cych przy podró¿ach  s³u¿bowych. Polecenie wyjazdu s³u¿bowego wystawia jednostka/komórka organizacyjna zatrudniaj±ca pracownika - na podstawie skierowania wydanego pracownikowi przez ZOZ  sprawuj±cy profilaktyczn± opiekê zdrowotn± nad pracownikami Spó³ki

3. Dla zachowania przepisów ustawy o ochronie danych osobowych - zobowi±zuje siê kierowników jednostek/komórek organizacyjnych, którzy otrzymuj±  za¶wiadczenia lekarskie dotycz±ce podleg³ych pracowników, do zastosowania ¶rodków technicznych i organizacyjnych, zapewniaj±cych ochronê informacji zawartych w tych dokumentach.


II  OKULARY DO PRACY PRZY MONITORACH EKRANOWYCH

§ 6

1. Pracownikom zatrudnionym przy obs³udze monitorów ekranowych przez co najmniej po³owê dobowego wymiaru czasu pracy, Zak³ady Azotowe „Pu³awy” S.A. zapewniaj± okulary koryguj±ce wzrok, wówczas gdy:
1/ lekarz okulista w trakcie badañ profilaktycznych stwierdzi potrzebê stosowania takich okularów, a te, których pracownik u¿ywa w ¿yciu codziennym nie mog± byæ stosowane przy obs³udze monitora ekranowego,
2/ pracownik w ¿yciu codziennym nie u¿ywa okularów koryguj±cych wzrok, a zgodnie z opini± lekarza powinien je stosowaæ przy obs³udze monitora ekranowego.

2. Na badania profilaktyczne okulistyczne pracownicy zg³aszaj± siê ze „Skierowaniem…” sporz±dzonym wg wzoru stanowi±cego za³±cznik Nr 1 do niniejszych zasad, w którym w pkt. 4 „Czynniki szkodliwe i uci±¿liwe” - Obs³uga monitora ekranowego, nale¿y          zaznaczyæ opcjê: „powy¿ej 4 h na zmianê robocz±”.
Powy¿sza informacja jest dla ZOZ sprawuj±cego profilaktyczn± opiekê zdrowotn± nad     pracownikami Spó³ki podstaw± do przeprowadzenia badañ okulistycznych, w wyniku których lekarz okulista w miarê potrzeb:
1/  zaleca stosowanie przy obs³udze monitora ekranowego okularów koryguj±cych wzrok, wydaj±c za¶wiadczenie wg wzoru stanowi±cego za³±cznik Nr 5 do  niniejszych zasad,
2/ wypisuje receptê na okulary koryguj±ce wzrok, niezbêdne do pracy przy obs³udze monitora ekranowego.

3. Zak³ady Azotowe „Pu³awy” S.A. pokrywaj± koszty zakupu okularów koryguj±cych wzrok do kwoty  200 z³.

4. W przypadku realizacji recepty (zakupu okularów) o warto¶ci wy¿szej ni¿ podana w ust. 3,  ró¿nicê ponad tê kwotê pokrywa pracownik.

5. Receptê na okulary pracownik realizuje we w³asnym zakresie, przy czym za zakupione okulary powinien pobraæ fakturê VAT (wystawion± na Zak³ady Azotowe “Pu³awy” S.A.   z wpisanym numerem NIP Zak³adów i kwot± podatku VAT), a nastêpnie wraz  z za¶wiadczeniem  przed³o¿yæ kierownikowi jednostki (komórki) organizacyjnej.

6. Kierownik jednostki/komórki organizacyjnej opracowuje fakturê przed³o¿on± przez pracownika,  wpisuj±c:
1/  kwotê, któr± nale¿y zaliczyæ w koszty tej jednostki/komórki organizacyjnej, a nastêpnie wyp³aciæ pracownikowi,
2/ MPK jednostki/komórki organizacyjnej, które nale¿y obci±¿yæ kwot±, o której mowa     w pkt.1/,
3/ nazwisko i imiê oraz numer ewidencyjny pracownika, któremu przys³uguje zwrot    kosztów,
a nastêpnie podpisuje, pieczêtuje i razem z za¶wiadczeniem przekazuje do Dzia³u Zarz±dzania ¦rodkami Pieniê¿nymi.

7. Kasa zak³adowa wyp³aca pracownikowi kwotê okre¶lon± w opracowaniu faktury.


III   CHOROBY  ZAWODOWE

§ 7

1. W razie rozpoznania u pracownika choroby zawodowej lub podejrzenia choroby zawodowej, ZOZ sprawuj±cy profilaktyczn± opiekê zdrowotn± nad pracownikami Spó³ki zg³asza ten fakt:
1/  Kierownikowi jednostki/komórki organizacyjnej zatrudniaj±cej tego pracownika,
2/  G³ównemu Specjali¶cie Bezpieczeñstwa i Higieny Pracy,
3/  Pañstwowemu Terenowemu Inspektorowi Sanitarnemu w Pu³awach.

2. Pañstwowy Terenowy Inspektor Sanitarny na podstawie orzeczenia lekarskiego wydanego przez jednostkê referencyjn± (np. Wojewódzki O¶rodek Medycyny Pracy), wydaje decyzjê stwierdzaj±c± wystêpowanie u pracownika choroby zawodowej albo stwierdza brak      podstaw do uznania schorzeñ wystêpuj±cych u pracownika za chorobê zawodow±.

3. Decyzjê, o której mowa w ust. 2, Pañstwowy Terenowy Inspektor Sanitarny przekazuje:
1/  zainteresowanemu pracownikowi,
2/ zak³adowi pracy, w którym pracownik by³ ostatnio nara¿ony na dzia³anie czynnika wywo³uj±cego rozpoznan± lub podejrzewan± chorobê zawodow±;
w Zak³adach Azotowych „Pu³awy” S.A. decyzjê tak± otrzymuje G³ówny Specjalista  Bezpieczeñstwa i Higieny Pracy,
3/  zak³adowi s³u¿by zdrowia, który dokona³ rozpoznania klinicznego,
4/  jednostce lub osobie, która zg³osi³a podejrzenie o chorobê zawodow±.

4. G³ówny Specjalista Bezpieczeñstwa i Higieny Pracy po otrzymaniu decyzji stwierdzaj±cej  chorobê zawodow±, obowi±zany jest przes³aæ odpisy (kopie) tej decyzji do:
1/  Pañstwowego Okrêgowego Inspektora Pracy w Lublinie,
2/ nw. jednostek/komórek organizacyjnych w Zak³adach Azotowych „Pu³awy” S.A., w celu podjêcia stosownych dzia³añ w tym zakresie:
a/ Dzia³u Administracji Kadrowej,
b/ jednostki/komórki organizacyjnej zatrudniaj±cej danego pracownika.

5. G³ówny Specjalista Bezpieczeñstwa i Higieny Pracy obowi±zany jest:
1/  prowadziæ rejestry:
a/ podejrzeñ o chorobê zawodow±,
b/ stwierdzonych chorób zawodowych,
2/  w porozumieniu z organami Pañstwowej Inspekcji Sanitarnej badaæ przyczyny powstawania chorób zawodowych oraz charakter i rozmiar zagro¿enia tymi chorobami,
3/ wnioskowaæ o podejmowanie dzia³añ zmierzaj±cych do usuwania we wskazanych jednostkach/komórkach organizacyjnych czynników powoduj±cych powstawanie     chorób zawodowych i stosowaæ inne niezbêdne ¶rodki zapobiegawcze.


6. Pracownik, który otrzyma³ decyzjê Pañstwowego Terenowego Inspektora Sanitarnego stwierdzaj±c± wystêpowanie u niego choroby zawodowej, nabywa prawo do ¶wiadczeñ odszkodowawczych okre¶lonych odrêbnymi przepisami.


IV   PRZENIESIENIE PRACOWNIKA DO  PRACY NA INNYM STANOWISKU


§ 8

1. Je¿eli lekarz w toku leczenia albo w wyniku badañ okresowych lub kontrolnych stwierdzi, ¿e wobec przeciwwskazañ zdrowotnych pracownik sta³ siê niezdolny do wykonywania  dotychczasowej pracy oraz ¿e wskazane jest przeniesienie pracownika do pracy na innym stanowisku, wydaje stosowne za¶wiadczenie lekarskie.

2. Na podstawie za¶wiadczenia, o którym mowa w ust. 1, kierownik jednostki/komórki      organizacyjnej, w porozumieniu z Dzia³em Rozwoju Zasobów Ludzkich i Dzia³em Administracji Kadrowej, w miarê mo¿liwo¶ci przenosi pracownika do innej pracy w ramach tej samej jednostki/komórki organizacyjnej. Je¶li nie jest to mo¿liwe, przekazuje do Dzia³u Administracji Kadrowej wniosek o przeniesienie pracownika z tej jednostki/komórki organizacyjnej.

3. Dzia³ Administracji Kadrowej w miarê mo¿liwo¶ci przenosi pracownika do pracy zgodnie z zaleceniem zawartym w za¶wiadczeniu lekarskim, albo inicjuje rozpatrzenie danej sprawy przez Komisjê Spo³eczno - Lekarsk±.

4. Funkcjê Przewodnicz±cego Komisji Spo³eczno - Lekarskiej pe³ni Kierownik ZOZ sprawuj±cego profilaktyczn± opiekê zdrowotn± nad pracownikami Spó³ki lub upowa¿niony przez niego lekarz.

5. Ze strony Zak³adów Azotowych „Pu³awy” S.A. w sk³ad Komisji wchodz±:
1/  Miêdzyzak³adowy Spo³eczny Inspektor Pracy,
2/  przedstawiciel Dzia³u Administracji Kadrowej.

6. Na posiedzenie Komisji zaprasza siê zainteresowanego pracownika oraz kierownika         jednostki (komórki) organizacyjnej, w której pracownik jest zatrudniony.

7. Po zapoznaniu siê z za¶wiadczeniem lekarskim i dokumentacj± dotycz±c± zdrowia pracownika, wys³uchaniu uwag pracownika oraz informacji kierownika o warunkach istniej±cych na stanowisku pracy, Komisja wydaje odpowiedni± decyzjê dotycz±c± dalszych mo¿liwo¶ci zatrudnienia pracownika.

8. W przypadku braku mo¿liwo¶ci zatrudnienia pracownika w Zak³adach Azotowych      „Pu³awy” S.A. lub braku zgody pracownika na zatrudnienie na proponowanym stanowisku, nastêpuje wypowiedzenie umowy o pracê.


V KOSZTY ZWI¡ZANE Z PROFILAKTYCZN¡ OPIEK¡ ZDROWOTN¡ I RATOWNICTWEM MEDYCZNYM


§ 9

1. Dla potrzeb ewidencji kosztów zwi±zanych z us³ugami:
1/ opieki medycznej (dotycz±cych opieki profilaktycznej) zakupywanymi w ZOZ  sprawuj±cym profilaktyczn± opiekê zdrowotn± nad pracownikami Spó³ki.
- zosta³o utworzone odrêbne MPK - Badania profilaktyczne;
MPK jest bud¿etowane, a odpowiedzialnym za bud¿et jest G³ówny Specjalista Bezpieczeñstwa i Higieny Pracy,
2/ ratownictwa medycznego zakupywanymi w ZOZ sprawuj±cym profilaktyczn± opiekê zdrowotn± nad pracownikami Spó³ki.
- zosta³o utworzone odrêbne MPK -  Ratownictwo medyczne;
MPK jest bud¿etowane, a odpowiedzialnym za bud¿et jest Komendant Zak³adowej Stra¿y Po¿arnej.

2. W zwi±zku z ustaleniami ust. 1 pkt. 1/, zobowi±zuje siê G³ównego Specjalistê Bezpieczeñstwa i Higieny Pracy do:
1/  ustalania projektu rocznego bud¿etu przeznaczonego na badania profilaktyczne,
2/ opracowywania faktur do zap³aty (po przeprowadzeniu merytorycznej kontroli prawid³owo¶ci ich wystawienia), dotycz±cych us³ug opieki medycznej w zakresie badañ profilaktycznych, zgodnie z ustaleniami umowy zawartej pomiêdzy Zak³adami Azotowymi „Pu³awy” S.A., a ZOZ sprawuj±cym profilaktyczn± opiekê zdrowotn± nad pracownikami Spó³ki.

3. W zwi±zku z ustaleniami ust. 1 pkt. 2/ zobowi±zuje siê Komendanta Zak³adowej Stra¿y Po¿arnej do:
1/  ustalania projektu rocznego bud¿etu przeznaczonego na ratownictwo medyczne,
2/ opracowywania faktur do zap³aty (po przeprowadzeniu merytorycznej kontroli prawid³owo¶ci ich wystawienia), dotycz±cych ratownictwa medycznego, zgodnie z ustaleniami umowy zawartej pomiêdzy Zak³adami Azotowymi ”Pu³awy” S.A.,  a ZOZ sprawuj±cym profilaktyczn± opiekê zdrowotn± nad pracownikami Spó³ki.

4. W celu w³a¶ciwego rozliczenia kosztów badañ profilaktycznych i ratownictwa medycznego za dany miesi±c:
1/ Dzia³ Administracji Kadrowej przesy³a informacjê o liczbie zatrudnionych w Spó³ce, wg stanu na ostatni dzieñ miesi±ca, do G³ównego Specjalisty Bezpieczeñstwa i Higieny Pracy oraz do Dzia³u Wynagradzania – w terminie do 3. dnia roboczego nastêpnego miesi±ca,
2/ Dzia³ Wynagradzania w oparciu o dane z Dzia³u Administracji Kadrowej, dokonuje rozbicia stanu zatrudnienia, o którym mowa w pkt. 1/, na   MPK poszczególnych jednostek (komórek) organizacyjnych, a nastêpnie  przesy³a do Dzia³u Ksiêgowo¶ci Operacyjnej - w terminie do 4. dnia roboczego nastêpnego miesi±ca,
3/ Dzia³ Ksiêgowo¶ci Operacyjnej na podstawie danych z Dzia³u Wynagradzania dokonuje rozdzia³u kosztów zebranych na MPK, o których mowa w ust.1, na  MPK   poszczególnych jednostek/komórek organizacyjnych.

VI   POMIESZCZENIA DLA KOBIET W CI¡¯Y I KARMI¡CYCH MATEK

§ 10

Zgodnie z  Rozporz±dzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 wrze¶nia 1997 r.   w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeñstwa i higieny pracy, zobowi±zuje siê kierowników    jednostek/komórek organizacyjnych oraz administratorów obiektów bêd±cych g³ównymi     u¿ytkownikami budynków - do zorganizowania w budynkach, w których na jednej zmianie pracuje wiêcej ni¿ 20 kobiet, pomieszczenia z miejscami do wypoczynku w pozycji le¿±cej dla kobiet w ci±¿y i karmi±cych matek, przyjmuj±c co najmniej jedno miejsce na ka¿dych trzysta kobiet zatrudnionych na jednej zmianie, lecz nie mniej ni¿ jedno miejsce. Powierzchnia w/w pomieszczenia nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ 8 m2.