TytuÅ‚: ZwiÄ…zek Zawodowy Pracowników Ruchu CiÄ…gÅ‚ego ZA PuÅ‚awy SA :: System kontroli dostêpu.
Dodane przez bosman dnia 20.03.2006 19:34
#1
Nie jest ¿adn± tajemnic±, ¿e próbnie zosta³ uruchomiony system kontroli dostêpu na "jedynce". Od soboty do pracy wchodzimy przez ko³owroty. Co s±dz± o tym ci, którzy tego do¶wiadczyli?
Dodane przez Marek-ZZPRC dnia 21.03.2006 14:56
#2
tez jestem ciekaw
bo jeszcze sie nie przebija³em przez te bramki
Dodane przez bosman dnia 22.03.2006 16:40
#3
no có¿... podpowiem mo¿e co robiæ z tym dobrodziejstwem, ¿eby by³o troszkê szybciej
podchodz±c do ko³owrotu za kim¶ trzeba poczekaæ a¿ osoba przed nami przejdzie i ramiê ko³owrotu zatrzyma siê w górnej pozycji. dopiero wtedy nale¿y przytkn±æ kartê do czytnika (
najlepiej na p³asko i dotkn±æ do czytnika). po dotkniêciu do czytnika powinni¶my us³yszeæ klikniêcie (jak w kasie w supermarkecie oraz zapali siê zielone ¶wiat³o w czytniku) a potem takie charakterystyczne stukniêcie w obudowie ko³owrotu. wtedy dopiero popychamy ramiê ko³owrotu i przechodzimy.
typowe b³êdy:
1. przytkniêcie karty w momencie przechodzenia poprzedniej osoby,
2. wej¶cie na ko³owrót i pchanie ramienia i dopiero potem przytkniêcie karty.
niestety tutaj nic nie da siê przyspieszyæ, urz±dzenie ma okre¶lony czas reakcji i tego siê nie zmieni...
w celu przyspieszenia odprawy samochodów najlepiej bêdzie, je¿eli pasa¿erowie wysi±d± i przejd± przez ko³owrót, poniewa¿ odprawianie pasa¿erów na terminalu bêdzie trwa³o d³u¿ej.
Edytowane przez bosman dnia 22.03.2006 16:42
Dodane przez Marek-ZZPRC dnia 23.03.2006 08:40
#4
kazda nowinka musi mieæ czas na zapoznanie sie z ni±.
ten system dzia³a dok³adnie tak jak bramka metra, musisz w ni± wej¶æ w odpowiednim momancie. wiarze ze z czasem system sie dotrze.
Dodane przez Marek-ZZPRC dnia 23.03.2006 09:41
#5
wiesz lolo
o 7 jest duzo mniejszy ruch mieszy na bramie
a na prze³omie zmian podobno robi± sie kolejki na kilkadziesiat metrów
Dodane przez bosman dnia 23.03.2006 12:41
#6
a w momencie jak rusz± terminale dla samochodów to bêdzie jeszcze gorzej... niestety
Dodane przez bosman dnia 23.03.2006 19:11
#7
w momencie uruchomienia terminali rowerzy¶ci bêd± logowaæ swój wjazd na terminalach w³a¶nie. polegaæ to bêdzie na tym, ¿e rowerzysta powinien podej¶æ do wartownika, podaæ mu kartê, wartownik zaloguje kartê na terminalu identyfikuj±c w ten sposób pracownika, nastêpnie wbije mu kod (wjazdu b±d¼ wyjazdu) i odda kartê. od razu powiem wszystkim, ¿e nie ma sensu unikanie tej procedury, poniewa¿ mo¿e to skutkowaæ przykrymi konsekwencjami: t³umaczeniem siê przed prze³o¿onym na koniec miesi±ca z nieobecno¶ci w pracy (jak sobie zrobi raport) b±d¼ (docelowo) nawet nie zaliczeniem takiej zmiany do wyp³aty wynagrodzenia.
od razu postulat do wszystkich pracowników: proszê nie pokrzykiwaæ na wartowników bo dla wszystkich jest to nowa sprawa, tutaj nic nie da siê przyspieszyæ a zarêczam, ¿e bêdzie to bardzo du¿e obci±¿enie dla pracowników WSO, vide: kolejki w ostatnich dniach na "dwójce"
Dodane przez bosman dnia 23.03.2006 20:16
#8
to niestety nie strachy, to bêdzie konieczno¶æ
acha: nie bramk± tylko bram±... w sensie nie przez ko³owrót... to tak, ¿eby nie by³o w±tpliwo¶ci
Edytowane przez bosman dnia 23.03.2006 20:55
Dodane przez Marek-ZZPRC dnia 24.03.2006 10:55
#9
jak zwykle zabrak³o wyobra¿ni panom in¿ynierom
przecie¿ na ca³ym ¶wiecie mozna spotkaæ (w naszej piêknej Polsce tez) szlabany przy wjazdach na jaki¶ teren czy parking sterowane kartami magnetycznymi albo chip'owimi. Czy w przypadku naszego systemu kontrolnego nie mo¿na zrobiæ podobnie? na przyk³ad tak:
przed szlabanem w odleg³o¶ci powiedzmy 4 m po obu stronach ustawia sie s³upek z czytnikiem (czy jak go tam nazywacie terminalen chyba). Pracownik samochodem czy rowerem dojedzie do tego s³upka, zatrzyma sie i pod kontrol± wartownika odbije sie w systemie.
nastepnie wartownik zezwala mu na wjazd lub wyjazd z firmy.
Nie wiem, mam racje czy nie ale wydaje sie to bardzo proste Takie rozwi±zanie usprawni³oby ¿ycie wszystkim a najbedziej wartownikom.
zastanówcie sie nad tym i wykorzystajcie w praktyce.
Grosza nie chce za wniosek racjonalizatorski
Dodane przez bosman dnia 24.03.2006 19:15
#10
Ziary, byæ mo¿e za wcze¶nie odbijasz kartê b±d¼ za wcze¶nie chcesz pchn±æ ko³owrót (jak na razie zaciêcia, które obserwowa³em wynika³y z takiego w³asnie postêpowania)
MrMargol takie wnioski to zg³aszane by³y od momentu jak sprawa zaczê³a siê klarowaæ
lolo z tego co siê orientujê to powinny byæ dwa, bêdê postulowa³ w³a¶ciwe oznaczenie. dzisiaj zosta³y oznaczone ko³owroty na bramach tak aby wiadomo by³o, z której strony wchodziæ na ko³owrót
niestety to dobrodziejstwo dotyka wszystkich i nic na to nie poradzimy, sk±din±d wiem, ¿e dzisiaj jeden z mistrzów na wydziale gdzie (jak kiedy¶ powiedzia³a pewna laborantka) jest najczystsze powietrze w Zak³adach
) stwierdzi³, ¿e nikt go nie mo¿e zmusiæ do odbijania karty i przechodzenia przez ko³owroty... mogê tylko powiedzieæ, ¿e nikt go równie¿ nie zmusza do pracy...
z moich obserwacji wynika, ¿e dzisiaj sz³o to wszystko du¿o sprawniej ni¿ nawet wczoraj czy przedwczoraj
czytniki zosta³y troszkê "podkrêcone" na szybszy czas reakcji reszta nale¿y do Was
, czyli - nie za szybko
Edytowane przez bosman dnia 24.03.2006 19:19
Dodane przez Marek-ZZPRC dnia 27.03.2006 08:18
#11
bosman napisa³:
"MrMargol takie wnioski to zg³aszane by³y od momentu jak sprawa zaczê³a siê klarowaæ "
no i co z tego
czy to znaczy ze teraz jest juz za pó¿no czy ze kto¶ z³o¿y³ taki wniosek i jaki¶ tajemniczy decydent nie wzi±³ go pod uwage przy projektowaniu.
tak czy owak:
dowiedz sie czy jest to mozliwe do realizacji
podobnie jak karty na okaziciwle jednorazowo rejestrowane w systemie
i karty wjazdowe pojazdu bezosobowe
mnie to bardzo ciekawi
Dodane przez bosman dnia 27.03.2006 11:16
#12
karty na okaziciela w sensie przepustek jednorazowych jak najbardziej - karta GO¦Æ, mo¿na do niej przypisaæ samochód
Dodane przez Marek-ZZPRC dnia 28.03.2006 09:12
#13
dobre pytanie
tez jestem ciekaw
Dodane przez bosman dnia 28.03.2006 19:39
#14
miwo napisa³/a:
czy "biurwy" jak tutaj kto¶ okre¶li³ pracowników "pracuj±cych" od 7-15 te¿ musz± odbijaæ karty w budynkach administracyjnych poza ogrodzonym terenem zap?
owszem, te¿ musz±, ka¿de wej¶cie i wyj¶cie. nie odbicie karty mo¿e skutkowaæ t³umaczeniem siê przed prze³o¿onym po zrobieniu przez niego raportu
Dodane przez bosman dnia 13.04.2006 19:32
#15
Apelujê bardzo do rowerzystów o przestrzeganie zasad ruchu drogowego. Proszê nie ustawiaæ siê pod pr±d (na s±siednim pasie ruchu) podczas przeje¿d¿ania przez bramê. Nikomu to nie pomo¿e a wartownicy zbior± za to. Przypominam, ¿e parê dni temu jeden z rowerzystów omal nie wpad³ pod samochód. Dziêkujê,
Dodane przez Marek-ZZPRC dnia 18.04.2006 08:35
#16
Tak na to patrze i wam co¶ powiem
moim zdaniem nalezy system wy³±czyæ i usprawniæ
juz nie mam si³y wys³uchiwaæ o kolejkach i ba³aganie na bramach
o bieganinie wartowników którzy zamiast sprawdzaæ co go¶æ ma w baga¿niku zadyszani lataja z kart± do czytnika.
nie ma powodu zeby to tak ci±gn±æ
nale¿ moim zdaniem jak najszybciej przebudowaæ brame nr 2
i wygoniæ TURy z 1 na 5. Bo niby po jaki grzyb ci±gle pchaja sie na 1
a rowerzystów skierowac na 1, 3 i 5 - równie¿ nie ma powodu zeby wjezdzali prze z 1.
jedynk± powinien odbywaæ sie tylko ruch samochodów osobowych, pieszych i okazyjnie go¶ci czy kontrachentów. tyle
Edytowane przez Marek-ZZPRC dnia 18.04.2006 08:37
Dodane przez bosman dnia 02.05.2006 13:32
#17
Jestem jak najbardziej za. Dodam do tego, ¿e ruch na bramie 1 (ko³owej) dla samochodów odbywa siê w godzinach 6-18. Wszystkich, którzy wje¿d¿aj± na trzeci± zmianê samochodami proszê o wjazd bram± 2 i 5.
(6-18 to znaczy, ¿e jak
rano wje¿d¿aj± emki to mo¿na ju¿ wje¿d¿aæ i osobowymi).
Dodane przez bosman dnia 10.05.2006 15:02
#18
Kwestia bramy numer 2: rozwa¿ane s± (przez dopowiednie czynniki oczywi¶cie) mo¿liwe warianty zmian, je¿eli chodzi o rozwi±zanie wystêpuj±cych tam problemów, zwi±zanych z systemem kontroli dostêpu. Okres od uruchomienia do chwili obecnej da³ czas na obserwacjê i odpowiednie wnioski. Jednak nie s± to decyzje do podjêcia w ci±gu piêciu minut, mimo pozornej ³atwo¶ci ich podjêcia. Tutaj trzeba wywa¿yæ potrzeby zapewnienia bezpieczeñstwa i wygodê pracowników.
Dodane przez Marek-ZZPRC dnia 12.05.2006 09:00
#19
no to sie kolega wypowiedzia³
to jest wlasnie problem
bardzo dyskustjne rozwi±zania wprowadzono pochopnie i nikomu ten pospiech nie przeszkadza³
teraz poprawki usprawniaj±ce system musz± byæ "przemy¶lany"
DRAMAT