W ostatnim numerze pisma „Nadchodz± Zmiany” pisali¶my o naszym wyst±pieniu do zarz±du firmy, w którym domagamy siê natychmiastowego wy³±czenia elektronicznego systemu kontroli dostêpu na bramach wjazdowych do ZAP. Zwrócili¶my w nim uwagê na mankamenty tego systemu, powoduj±ce du¿e utrudnienia przy kontroli osób wchodz±cych i wje¿d¿aj±cych na teren zak³adu. W odpowiedzi otrzymali¶my pismo, podpisane przez p.o. szefa Biura Personalnego , w którym czytamy: Wed³ug nas system kontroli spe³nia pok³adane w nim cele (...). W celu bie¿±cej poprawy przepustowo¶ci ruchu podjête zostan± dora¼ne czynno¶ci: zakup przeno¶nych terminali na bramy 1, 2 i 3; ograniczenie ilo¶ci zezwoleñ na wjazd pojazdami prywatnymi; odbiorcy produktów bêd± mogli korzystaæ wy³±cznie z bramy nr 5. W d³u¿szej perspektywie czasowej planowana jest rozbudowa bramy nr 2 o dodatkowy pas ruchu dla pojazdów i rowerów. 6 lipca przewodnicz±cy ZZPRC wyst±pi³ do zarz±du ZAP z kolejnym pismem w sprawie elektronicznego systemu kontroli dostêpu. Czytamy w nim m.in. Na ostatnim, wczorajszym spotkaniu (zarz±du i zak³adowych organizacji zwi±zkowych w dniu 5 lipca - przyp. red.) osoby odpowiedzialne za wdro¿enie systemu wytoczy³y zdaje siê ostateczny argument, ich zdaniem przemawiaj±cy przeciwko wy³±czeniu systemu na czas jego przebudowy, a mianowicie: „dziêki systemowi wiemy ile rowerów znajduje siê na terenie ZAP”. Okaza³o siê jednak, po sprawdzeniu, ¿e argument ten nie jest prawdziwy. Wynika to z tego, i¿ wje¿d¿aj±cych na rowerach wpisuje siê do systemu takim samym kodem, jak pasa¿erów samochodów. Niemo¿liwe jest wiêc ustalenie, ilu pracowników wjecha³o rowerami, a ilu samochodami w charakterze pasa¿erów. W zwi±zku z tym, ¿e ostateczny argument osób odpowiedzialnych za wdro¿enie systemu okaza³ siê nieprawdziwy, tak jak w pi¶mie z 15 maja, wnosimy o natychmiastowe wy³±czenie elektronicznego systemu kontroli dostêpu na bramach wjazdowych do ZAP i przyst±pienie do jego przebudowy.
|