03.12.2024 18:02
RN

Spotkanie rozpoczęliśmy od powitania w składzie  Rady Nadzorczej nowego członka, Pana Henryka Łucjana.

Na wstępnie zapoznano nas z podsumowaniem półrocza, wykonanym przez zewnętrzną firmę audytorską, przeprowadzającą przegląd sprawozdań finansowych, która potwierdziła trudna sytuację rynkową i finansową spółki.

Następnie, rozpatrzono raport zarządzania ryzykiem, którego głównym punktem były kwestie związane z zatrzymaniem instalacji melaminy i kaprolaktamu. Omówiono kluczowe dla tych instalacji zagadnienia, tj. surowce i rynek zbytu.

Rada została zapoznana z czynnikami, które obecnie najbardziej kształtują sytuację spółki, a były to w kolejności: ceny surowców (gaz - od lat niezmiennie najistotniejsza pozycja, energia, węgiel), ceny emisji CO2 oraz import nawozów na rynki krajowe z kierunków wschodnich. Napływ nawozów w roku 2023 oszacowano na 830 tys. ton, a do końca sierpnia 2024 roku oszacowano już na 1.3 mln ton. Podkreślono, że to więcej, niż potrzeby naszego rynku krajowego, co stawia nas w wyjątkowo trudnej sytuacji w jesiennym sezonie nawozowym, ale również może mieć wpływ na sezon wiosenny.

Kolejnym punktem było omówienie działań zarządu w sprawie stabilizacji finansowej spółki w perspektywie najbliższych miesięcy. Zarząd podjął działania oszczędnościowe w wielu obszarach, aby poprawić płynność finansową spółki.

Rada Nadzorcza została zapoznana z raportami na temat prowadzonych w ostatnich latach inwestycji.  Przedstawiono planowane harmonogramy tych inwestycji, ich opóźnienia oraz wskazano inwestycje, na które zostały spółce cofnięte dotacje. Najważniejszymi inwestycjami w chwili obecnej są BW-100 i nowy kwas azotowy.  Inwestycje te mają na bieżąco aktualizowany harmonogram  i zbliża się termin ich oddania do ruchu tak, aby mogły jak najszybciej pracować.

Zarząd zaprezentował zestawienia najistotniejszych transakcji z podmiotami powiązanymi za pierwsze półrocze 2024r. Z uwagi na sytuację finansową spółki tych operacji nie było wiele.

W następnym punkcie zarząd omówił stopień wdrażania nowej struktury organizacyjnej firmy. Odbyła się dyskusja o zasadności i skutkach tych działań. Zarząd zobowiązał się przedstawić konkretne korzyści płynące z pełnego wdrożenia nowej struktury.

Kolejnym punktem spotkania było omówienie aktualizacji kolejnego planu finansowego przedsiębiorstwa - do zakończenia roku 2024. Plan został sporządzony na podstawie zaktualizowanych cen surowców i w oparciu o czekające spółkę wyzwania rynkowe. Plan należy ocenić, jako trudny i ambitny, a jednocześnie zdecydowanie uzależniony od zmienności cen naszych głównych mediów, czyli gazu, energii i węgla, na które, niestety, spółka nie ma wpływu. Otoczenie rynkowe w postaci niekontrolowanego importu nawozów, niestety, mocno oddziałuje na sytuację naszej spółki.

W następnym punkcie zarząd streścił przebieg negocjacji, mających na celu zawieszenie części zapisów ZUZP. Odbyła się szeroka dyskusja w tym temacie. Przedstawiciele załogi odnieśli się negatywnie do informacji o tym, że zarząd podjął uchwałę mówiącą o zamiarze wypowiedzenia ZUZP. W wyniku dalszej dyskusji wręczono członkom Rady Nadzorczej kopie obowiązującej Umowy Społecznej, zawartej w związku przejęciem ZAP przez GA w 2014r. Zgodnie z intencją obu  stron, umowa ta jasno mówi o trwałości Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy w przejmowanych ZAP oraz wskazuje elementy, które zostały pracownikom  zagwarantowane np.  podwojenie funduszu socjalnego.

Brak rozstrzygnięcia negocjacji w sposób akceptowalny dla obu stron może eskalować konflikt, między stroną społeczną i zarządem firmy. Rada będzie na bieżąco monitorować ten proces.

Ostatnim punktem, jakim Rada się zajmowała, było omówienie realizacji celów poszczególnych  członków zarządu za rok 2023. W związku brakiem uzyskania absolutorium nagroda roczna nie zostanie wypłacona.

 

Piotr Kruk

Przedstawiciel Pracowników w Radzie Nadzorczej

Komentarze
#1 | Slawomir Wrega dnia 19.09.2024 14:08:23
Czy pytaliście kim jest Mirosław Michalski i czy stać nas dzisiaj na podwyżki dla asystentek?
#2 | j-23 dnia 19.09.2024 14:55:35
A czy nie wystarczy aby to były referentki a nie zaraz ASYSTENTKI? W trudnych czasach można chyba dać sobie na wstrzymanie.
#3 | madraglowa dnia 19.09.2024 17:13:00
Dyrektorem Personalnym powinna być osoba z wewnątrz spółki znająca specyfikę zakładu oraz taka która chce zrobić coś dobrego dla tej firmy. Powinna myśleć przyszłościowo i co zrobić żeby Pracownik był bardziej uniwersalny. Podjąć kroki dotyczące osób uprawnionych do emerytury bo teraz to nawet nikt z nimi nie rozmawia. A może trzeba by było. Mam koleżankę na brygadzie co ma 70 lat na karku a jeszcze pracuje - przecież miała by z czego żyć. Oszczędzać można na różne sposoby, kwestia chęci i dogadania się z pracownikami. Ludzie są w stanie poświęcić dużo dla tego Zakładu jeśli ktoś normalnie z nimi o tym porozmawia żeby wspólnymi siłami postawić zakład na nogi i przede wszystkim w zgodzie.
W chwili obecnej stykamy się ze ścianą, ciekawa jestem kiedy Zarząd zrozumie że z obecnym szefem personalnym do niczego nie dojdzie? nikt z człowiekiem nie chce już gadać. nastroje są coraz gorsze, tutaj potrzbny jest dobry negocjator a nie dyktator.
#4 | Radek dnia 19.09.2024 18:16:27
Jaka jest obiektywna podstawa do odsyłania pracowników na emeryturę? W erze namawiania pracowników do wydłużenia ilości lat pracy zawodowej, wiek emerytalny nikogo nie uprawnia do skłaniania pracowników do przejścia na emeryturę, jeśli czują się dobrze i przechodzą badania lekarskie. Wschodnie obyczaje się kłaniają...
#5 | madraglowa dnia 20.09.2024 09:41:34
Radziu Smile Obiektywna jest taka że Zakład jest w trudnej sytuacji ekonomicznej w związku z tym w pierwszej koleśności powinni wysłać emerytów na emeryturęSmile Szczególnie ty*kwiatek*eszcze tu pracujących i pobierających świadczenie z ZUS. Emeryt ma z czego żyć bo ma świadczenie gwarantowane , natomiast pytanie co z resztą?
#6 | Radek dnia 20.09.2024 11:01:57
Fiksacja...na jednej grupie pracowników i na jednym problemie nie rozwiązuje sytuacji...
#7 | madraglowa dnia 20.09.2024 12:00:29
Masz rację! zadaj sobie jednak pytanie ile mamy takich przepadków w firmie i jaka jest tego skala? Znasz takie powiedzenie grosz do grosza....
#8 | Radek dnia 20.09.2024 13:42:32
Jak się usunie problem w postaci nawozów z Rosji to nie będziesz musiała się głowić nad swoimi małymi grosikami...
#9 | ProstyChlop dnia 20.09.2024 16:32:12
No tak Radziu wiadomo... Jak nie będzie nawozów z Rosji to nasza grupa odżyje i będą rekordowe zyski. Ktoś tam może w tej sytuacji nie będzie się przejmował grosikami, ale czy będą to zwykli pracownicy ? Wiadomo, że przy super zyskach wspaniałomyślny ZARZĄD da pracownikom OGROMNE podwyżki. Wcale nie będzie tak jak było to w przypadku ostatnich rekordowych zysków, że nawet inflacji nie chcieli nam wyrównać. Przestań Radziu marzyć o głupotach i pomyśl co jest tu i teraz. Problemem nie są emeryckie wypłaty dla zakładów, a blokowanie przez nich stanowisk bo przecież żaden emeryt porządnie pracujący fizycznie nie myśli o przesiadywaniu 5 lat do kolejnej jubileuszówki tylko ci na ciepłych posadkach... Mając wypracowaną wysoką emeryturę wolą pierdzieć w pracowniczy stołek bo nie daj boże ktoś niżej mógłby po nich przejąć pałeczkę
#10 | Radek dnia 20.09.2024 17:24:38
Raczej odwrotnie. Ludzie ze stanowisk uciekają na emerytury, bo mają dosyć tego kociokwiku, tez chcą normalnie żyć chociaż parę lat...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Nawigacja
· Strona Główna
· Artykuły
· Nowinki
· FORUM
· Linki
· GALERIA
· Facebook
· Wypłata udziałów Chemia-Puławy
· Szukaj
· Kontakt
· CHLEWIK
Reklama
OZZZPRC

ZZPRC KWB

TKKF

Przyjazna apa

Facebook FZZ

UKS Badminton Puawy

Statystyki reklamowe
Jesteśmy zrzeszeni




SPAM STOP
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Zwiazkowiec
03.12.2024 15:23
Piotrek nie mecz sie tymi notatkami bo to bez sensu jak nic nie mozna tam napisac wkolko to samo . Szkoda pary

ubot
03.12.2024 10:17
Ludzie kończą szkoły i w ciuchy robocze nie bardzo mają ochotę wskakiwać to się tworzy dla nich etaty bo to przecież nasze dzieci.

OtwartyUmysl
02.12.2024 20:13
Biurokracja ma skłonność do samo-reprodukcji: raz stworzony dział, procedura lub etat rzadko są likwidowane, nawet jeśli cyfryzacja mogłaby je zastąpić.

Andrzej By
02.12.2024 19:13
Pytanie o biura nie powinno być czy mają być tylko ile ich ma być i jest to kwestia zarządzania , nie ekonomii

Zwiazkowiec
02.12.2024 17:45
Patrzcie sie SaK bedzie pikiety pod dyrekcja urzadzal no normalnie szok jeszcze rok temu nie pasowaly a niszczyli wszystko

Andrzej By
02.12.2024 17:39
heniek ileś biur musi być, nie unikniesz tego

heniek
02.12.2024 17:32
Andrzej a jaka to ekonomia utrzymać te wszystkie biura w każdym czajnik do kawy (energia droga a nam się nie opłaca jej produkować) a jakie zużycie papieru toaletowego

Andrzej By
02.12.2024 16:59
technicznie rzecz biorąc to wystarczy 2 kotły i zero turbin

Andrzej By
02.12.2024 16:09
dawno już są takie czasy, że nie tylko produkcja ale i ekonomia.Oprócz technicznych racji bytu są też ekonomiczne racje bytu

heniek
02.12.2024 16:06
Andrzej gdyby na ruchu byli tacy fachowcy jak są w biurach to ten cały grajdoł już dawno by nie miał racji bytu

Andrzej By
02.12.2024 16:06
na starej EC ZAP

Radek
02.12.2024 15:49
Gdzie się nie opłaca?

Andrzej By
02.12.2024 15:13
mówi się w biurach , że produkcja prądu znów sie nie opłaca czyli chemicy do EC dopłacają

24sto
02.12.2024 15:01
Andrzej By czy możesz rozwinąć swoją myśl?

Andrzej By
02.12.2024 14:42
ponoć na EC historia zatoczyła koło

Wygenerowano w sekund: 0.21 41,586,433 unikalnych wizyt