Panie Wrega ja zyje ze swojej pracy, która wykonuje na codzieñ. Pan piekarz zyje ze swojej pracy sprzedaj±c mi upieczony chleb, a Pan mechanik zyje ze swojej naprawiaj±c mi auto, za co mu p³acê, a za dom równie¿ p³aci siê budowlañcom, którzy go buduj±. Nikt za darmo nam nie daje.
Kolego Zmianowiec to przys³owie pochodzi z czasów gospodarki Folwarczno - Pañszczy¼nianej. Ch³op pañszczy¼niany nie mia³ ¿adnych praw, móg³ jedynie przypodobaæ siê swojemu panu. Te postawy w nas przetrwa³y i s± czêsto opisywane przez zachodnich socjologów. Równie¿ polscy autorzy ostatnio opisali ten problem: Adam Leszczyñski w ,,Ludowej Historii Polski" i Jan Sowa w ,,Fantomowym Ciele Króla".
Sprawa jest istotna dla zrozumienia sytuacji w ZAP. Postawy wywodz±ce siê z ustroju Folwarczno - Pañszczy¼nianego prezentuj± dzia³acze ¿ó³tych organizacji, konfidencja, s³ugusostwo, patrzenie w³asnych korzy¶ci, zak³amanie. ZZPRC stara siê dzia³aæ na model zachodni: reprezentowaæ tych od których otrzyma³o siê mandat, rozliczaæ w³adzê, korzystaæ z praw, opieraæ siê na prawdzie.
Panie S³awku nie mia³em na my¶li ¿eby godziæ siê na wszystko jak ¿ó³te chodzi³o mi tylko o ton jaki stosuje Pan w pismach. Gdybym ja poszed³ do swojego kierownika i takim tonem z nim rozmawia³ to bym z roboty wylecia³
Przykro mi, ¿em Ciebie obrazi³, bez szacunku pisz±c o Panu Twoim. Bêdê to jednak robi³ póki bêdê móg³. Wierzê g³êboko, ¿e mo¿emy wyrwaæ siê z pañszczy¼nianej mentalno¶ci i zacz±æ ¿yæ jak wolni ludzie.
Wielkim pocieszeniem s± dla mnie s³owa kolegów z Tarnowa. Twierdz± oni, ¿e Pu³awy s± enklaw± spo³ecznej dojrza³o¶ci na tle innych przedsiêbiorstw Grupy Azoty. Utrzymuj±, ¿e tylko dlatego nasze przedsiêbiorstwo tak d³ugo by³o liderem nie tylko w chemii.
Poza tym nie wszystkie przys³owia s± m±dre ponadczasowo. Na przyk³ad co dzisiaj znaczy to: ,,Tylko ¶winie siedz± w kinie".
@Pajacyk
Tak mawiano 15 - 20 lat temu: ,,id¼ siê zwolnij na Twoje miejsce przed bram± czeka 50-ciu innych".
Pracujemy dla jednego z najwiêkszych producentów melaminy na ¶wiecie i najwiêkszego polskiego producenta produktów i pó³produktów chemicznych. Chcia³bym ¿eby nie tylko pa³ano siê dobrym imieniem zak³adów w¶ród opinii publicznej, ale równie¿ ¿eby¶my dobrze zarabiali.
Dobrze tzn. konsekwentnie do Twoich obowi±zków jakie wykonujesz, za którymi idzie olbrzymia odpowiedzialno¶æ niekiedy bagatelizowania przez pewne jednostki.
Dzisiaj razem z Andrzejem Skwarkiem próbowali¶my policzyæ stratê ¶redniego pracownika z powodu braku podwy¿ek inflacyjnych od 2017 roku w³±cznie. Przyjêli¶my ¶redni± p³acê 7500z³ i spadek si³y nabywczej na koniec 2021 roku 40%.
7500 z³ x 60 miesiêcy x 40%/2 = 90 000 z³
Nie znale¼li¶my w sobie si³y ¿eby odnie¶æ proponowane 2500 z³ w pakiecie z degeneruj±c± zmian± trzech kluczowych zapisów ZUZP do rzeczywistej straty.
Scena siê spolaryzowa³a, po jednej stronie barykady dumnie stoj± ludzie pracy z ZZPRC na czele, po drugiej pod nogami ja¶nie panów k³êbi± siê ¿ó³ci kolaboranci. To nas nie os³abia.
W Biblii wskazany jest wprost jeden grzech - nie zap³acenie za pracê. My nie potrzebujemy ³aski jakiego¶ synekura ¿eby dopominaæ siê o wynagrodzenie.
Zgadzam siê, ¿e moje komentarze nie s± mow± mi³o¶ci. Nie ma potrzeby ¿eby by³y, nikogo nie oszukujê.
@gorsiejszy sort
I taka jest w³a¶nie mentalno¶æ ludzi, d±¿yæ to tego ¿eby by³o gorzej s±siadowi ni¿ lepiej nam wszystkim.
Czy bêdzie co¶ z tych negocjacji ? Pewnie nie, do¶wiadczenie mnie tego nauczy³o.
Nie możesz się zalogować? Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.
Zirytowany
15.06.2025 20:33
W końcu ktoś powinien coś zdecydować. Wóz albo przewóz .
Zirytowany
15.06.2025 20:31
Albo niech uruchomią procedurę dobrowolnych odejść z odprawami i kto będzie chciał to sam odejdzie.
Zirytowany
15.06.2025 20:29
Przypomnę, że nikt nie przychodzi tu charytatywnie. Za prace należy się godna płaca. A jeżeli nie ma na godne wypłaty to niech zamkną ten zakład i nie mydlą ludziom oczu.
Andrzej By
15.06.2025 15:33
masz racjÄ™ ale nie ja o tym decydujÄ™
Rysiek_Wodzirej
15.06.2025 15:07
Premia czy nagroda dla pracowników też może mieć skutek jednorazowy. Nie usprawiedliwiaj na siłę tego typu zachowań
Andrzej By
15.06.2025 12:16
kasa na imprezę ma skutek jednorazowy i rozmywa się w skali roku . Podwyżki mają skutek całoroczny
Rysiek_Wodzirej
15.06.2025 06:41
Czyli jednak nie jest tak źle jak mówią skoro są pieniądze na takie rzeczy
Jakby mnie nie obchodził wasz los to bym się tu nie udzielał ale masz rację wam nie trzeba mądrych i wykształconych, więc czekam na ban
Zwiazkowiec
14.06.2025 14:54
Taki mądry jesteś wykształcony itp a nie rozumiesz nas że masz stąd wypier.... Bo twoje mądrości nic nie zmienia aby spamujesz nasz czat! Zrozum to!
Zwiazkowiec
14.06.2025 14:52
Ale chu..... Cię to obchodzi gościu zajmij się swoją robota czego nie rozumiesz?
Andrzej By
14.06.2025 10:40
Rysiek rozumiem, że mnie nie lubisz ok ale to nie zmieni waszej sytuacji finansowej
Ostro
14.06.2025 09:34
Spokój mi tam.
Panie przewodniczÄ…cy kiedy jakaÅ› integracja?
Impreza zwiÄ…zkowa.
Rysiek_Wodzirej
14.06.2025 05:59
Andrzej weź się za robotę w końcu i tam marudź. Nikogo nie interesuje twoje zdanie skoro nawet nie pracujesz w naszej firmie.
Andrzej By
14.06.2025 05:37
Jeżeli tak stoicie mocno na ziemi to żądajcie dalej podwyżek gdy kasa pusta, to dopiero realizm