Po niemal pó³wieczu u¿ywania starego logotypu – popularnej „jode³ki” – przyszed³ czas na zmianê. Nasza firma bardzo siê zmieni³a przez lata swego funkcjonowania. Zmieni³ siê jej profil produkcyjny, status prawny, forma organizacyjna, zakres dzia³alno¶ci, ogólny wygl±d. O potrzebie zmiany mówi³o siê ju¿ od kilku lat. Choæby w momencie wchodzenia na gie³dê. Stary znak wype³ni³ swoj± funkcjê i straci³ na aktualno¶ci. Tego typu proces spotyka wszystkie firmy ¶wiata – nawet te o najbardziej rozpoznawalnych logotypach. Bardzo dobr± okazj± do tzw. „rebrandingu” jest rok jubileuszowy, w którym dokona³o siê m.in. przejêcie aktywów GZNF „Fosfory” w Gdañsku, i w którym Spó³ka ma wiele okazji do zaprezentowania nowego wizerunku.
Stary logotyp akcentowa³ z za³o¿enia nasz zwi±zek z rolnictwem (symboliczny k³os zbo¿a wpisany w romb). Nowy logotyp k³adzie nacisk na po³±czenie dwóch cech naszej Spó³ki: jej stabilno¶ci – pozycji filara polskiej chemii (element czerwony) oraz dynamizm rozwojowy – bycie ko³em zamachowym w bran¿y i otoczeniu (element granatowy). Ca³o¶æ tworzy literkê P – jak Pu³awy – nazwa z jak± najmocniej jeste¶my kojarzeni na zewn±trz.
Proces zmiany bêdzie odbywa³ siê systematycznie, poprzez sukcesywn± i naturaln± wymianê no¶ników wizerunku w toku ich normalnego u¿ycia. Termin zakoñczenia procesu zaplanowany jest na koniec roku obrotowego 2011/12. Do tego momentu bêdzie obowi±zywa³ okres przej¶ciowy, w którym dopuszczalne bêd± dwa znaki/logotypy: dotychczasowy i nowy, natomiast produkcja nowych no¶ników bêdzie wi±za³a siê ju¿ z konieczno¶ci± aplikacji nowego logotypu. To rozwi±zanie zminimalizuje koszty zmiany.
Jednocze¶nie obecna oficjalna nazwa naszej Spó³ki - Zak³ady Azotowe „Pu³awy” Spó³ka Akcyjna nie zmieni siê.
|